Tims Fun Casino

Optimaliseer je e-mail marketing met het CRM-systeem

Geplaatst op

De meeste bedrijven focussen zich in dit digitale tijdperk vooral op social media. En dat is op zich begrijpelijk, want hier valt heel veel te halen. Maar het is belangrijk dat ze de andere, ietwat traditionelere, marketingtechnieken niet helemaal links laten liggen.

 

E-mail marketing is namelijk nog altijd bijzonder effectief. We lezen ze in bed, onderweg en op het toilet. Ook op ons werk is het vaak het eerste programma dat we openen. Maar hoe kunnen bedrijven dit communicatiemiddel zo effectief mogelijk inzetten? Dat lees je hier, inclusief de rol van het CRM-systeem.

 

E-mail marketing: hoe werkt dat?

De methodiek is eigenlijk vrij simpel: het is namelijk niets meer dan het versturen van e-mails. Maar het is vooral het effect dat niet onderschat mag worden.

 

Met e-mail marketing zijn bedrijven namelijk in staat om hun doelgroep veel preciezer te bereiken, dan bijvoorbeeld via social media. Daar probeer je namelijk een bepaalde groep te bereiken; per mail weet je precies wie je benadert. Of de ontvanger er uiteindelijk ook iets mee doet, dat is natuurlijk een ander verhaal.

 

Twee grote voordelen

E-mailmarketing is om twee redenen zo populair. Het is om te beginnen namelijk een goed meetbaar kanaal. Je kan precies zien hoe vaak een mail geopend is, en wat de ontvangers er vervolgens mee hebben gedaan. Hebben ze bijvoorbeeld op de link geklikt die aan de mail is toegevoegd?

 

Daarnaast is het ook een vrij kostenefficiënt kanaal. Je betaalt namelijk geen advertentiekosten of iets dergelijks. Het enige tijdrovende is het opstellen van de mail; daarna gaan ze met één druk op de knop allemaal de deur uit.

 

Zo pas je e-mail marketing effectief toe

De effectiviteit van deze marketingmethode hangt nauw samen met de mate van voorbereiding. Om er dus voor te zorgen dat je goed aan de slag kan gaan, zullen wij je voorzien van vier belangrijke tips.

 

  1. Doelgroep: breng je doelgroep goed in kaart. Als je je berichten namelijk naar de verkeerde afzender(s) stuurt, dan is de kans groot dat de mail rechtstreeks in de prullenbak eindigt.
  2. Frequentie: een goede marketeer weet zijn boodschap op precies het juiste moment te versturen. Maar hij of zij weet ook hoe vaak je de klant ‘lastig’ moet vallen. Denk daarom na over de frequentie van je mails.
  3. Personalisatie: laat de ontvanger van de mail denken dat deze speciaal voor hen is opgesteld. Zo zullen ze veel meer interesse tonen in de boodschap.
  4. Mobiele beschikbaarheid: tegenwoordig lezen we e-mails voor een groot deel op onze telefoons. Zorg er dus voor dat je klanten de nieuwsbrief ook op hun mobiele apparaat kunnen lezen.

 

De rol van het CRM-systeem

Misschien vraag je jezelf af: hoe kom je dan al deze informatie? En het antwoord op die vraag is vrij simpel: met behulp van CRM-software. Deze softwareomgeving fungeert namelijk als een centrale database voor alles dat met de klant te maken heeft. Gegevens, interacties… noem het maar op. Als je iets over de klant wilt weten, dan zal je dat in het CRM-systeem terugvinden. En zo kan je je e-mails nóg beter afstemmen op de wensen en behoeften van je klant.

Gerelateerde berichten

Over ons

Via onze publicaties houden we je graag op de hoogte van de verschillende ontwikkelingen en trends binnen de wereld van de kansspelen. Lees onze blogs en geniet meer van deze leuke bezigheid.

Contactgegevens

Via info @ timsfuncasino.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2025 Alle rechten voorbehouden